МЕЖДУНАРОДНА СЕЛЕКЦИЯ
Открийте някои от най-интересните и провокативни съвременни артисти в програмата на АСТ Фестивал за свободен театър 2022.
ТЕЛЕФОНЪТ НА АБОНАТА Е ИЗКЛЮЧЕН ИЛИ СЕ НАМИРА ИЗВЪН ОБХВАТ
пърформанс на Игор Шугалеев (Беларус)

„Търсих начин да изразя ужаса от събитията, които ни сполетяха – как да говоря за вцепенението, страха и същевременно презрение към насилието, за чувството за вина от масовата емиграция на беларуси и моето собствено – просто актьор как мога да подкрепя протестите? И това представление беше отговорът: важно е да останеш информиран, активен, съзнателен, а не безразличен или разнороден.“
(Игор Шугалеев)

РАЗЯРЕНИЯТ РОДРИГО БАТИСТА (SIDE A and SIDE B)
пърформанс на Родриго Батиста (Бразилия/Нидерландия)

Яростното алтер его на Родриго изпълнява танцово соло върху саундтрак от бразилски поп песни, които са придружени от прожекция на съобщения и текстове на задната стена на пространството. Като необучен танцьор, Родриго хвърля тялото си в пространството и пред публиката, противопоставяйки се на всякакъв срам. Доближавайки се до състояние на отчаяние и ярост, той изпълнява див танц, базиран на движения и жестове, които предизвикват празнуване, екзотика, гротескното, сексуалното, отчаянието. Той пее текстове с политически заряд и танцува чрез прожектирани имена на жертви на улично насилие. Изпълнението на Родриго (пре)продуцира тропическо-политически климат от субективна гледна точка и има за цел да направи енергията на яростта осезаема.

ДОКАТО ЩРИХИРАХМЕ ХОРИЗОНТА
пърформанс на Клер Юбер (Франция)

„Докато щрихирахме хоризонта“ е звуково и хореографско произведение на поетесата и хореограф Клер Юбер с хърватската танцьорка и музикант Настася Щефанич и кюрдският музикант и певец Сталин Блейк. Перформативната работа на Клеър Хубер е на кръстопътя между устната поезия, танца и музиката на живо. Тя възприема своите произведения като „хореографии за слушане“, тъй като те извайват възприятия на публиката във времето и ги кани към това, което не е дадено веднага.

ОПИУМНИТЕ ШХУНИ
пърформанс на Нейя Томшич (Словения)

"Опиумните шхуни" е визуално есе, съчетаващо ръчно рисувана керамика и пърформанс. Централната част на проекта са пет ръчно рисувани керамични сервиза за чай, изобразяващи историята на търговията с чай и опиум от средата на 18-ти до края на 19-ти век в Китай.
Той разказва историята на китайската мечта, довела до конфликти и колонизация и развитие на капитализма в Китай през 19 век. Историята на опиумния флот не само документира тази конкретна епоха, но също така хвърля светлина върху нейните последици и разбирането на политическия свят днес.

ФАЛШ И ЛЕОПАРДИ
пърформанс на Мерседес Педроче (Испания)

Една жена, разкъсвана от абсурдния Сизиф на Камю, живее в капана на цикличното преживяване, което я е довело до застой. Тя се скита сама като затворен в клетка женски леопард, отричайки вярата и стадата. Вече неспособна да се издържа и осъзнавайки своята уязвимост, тя проследява в своя провал жизнения импулс, който й позволява да живее извън настройките и фиктивните вярвания, наложени от социалната машина. Той търси съучастието на публиката в колективна рефлексия и се чуди дали искаме или можем да намерим свободата в танца, както Ницше споменаваше толкова много пъти.
