Паралелна програма

Home  /  Current Page

„Стена от светлина и сенки“

Интерактивна музикална инсталация

Дата и час:lights_and_shadows 19-22 ноември 2015, през цялото време на Фестивала

Място: входа на ДНК – пространство за съвременен танц и пърформанс

Адрес: пл. България 1 (в подлеза на НДК срещу фонтаните)

 

“Стена от светлина и сенки” е резултат от съвместната работа между музиканта и художник Иван Шопов (Balkansky/Cooh) и дигиталния художник Албена Баева. “Стена от светлина и сенки” представлява осветена бяла стена и система за моушън тракинг. Използват се данните от позицията на сенките на публиката върху стената, като входен материал за създаването и управляванаето на музикална композиция. По този начин светло и тъмно, материално и нематериално се првръщат в сонична атмосфера и пространство за импровизация.

 

Сайт: www.runabout.eu/bg/lights-and-shadows-wall/

……………….

„Игра на Шекспир“ / Want to upgrade me? /

Пърформанс с водещ Лили Ангелова

igra_na_shakespeareДата и час: 22 ноември, 11-13ч. , ДНК

Място: ДНК – пространство за съвременен танц и пърформанс

Адрес: пл. България 1 (в подлеза на НДК срещу фонтаните)

“Игра на Шекспир“/ комбинира свободно реплики от пиеси на Шекспир, пренареждайки и преосмисляйки сюжета и посланието им. В първата част на пърформанса / около час / участниците обмислят и изработват своя театрален текст , а във втората – по желание, могат да го изиграят или прочетат като импровизиран   пърформанс пред колегите си.

*капацитет 20 участници

……………..

 

Live Trance Circle

Интерактивна музикална практика

11650515_10152990249247896_77708050_nДата и час: 21 ноември; 12:00 – 14:00 ч.

Място: ДНК – пространство за съвременен танц и пърформанс

Адрес: пл. България 1 (в подлеза на НДК срещу фонтаните)

Live Trance Circle е интерактивна музикална практика за хармонизиране и общуване отвъд думите с помощта на богата колекция музикални инструменти от цял свят. Всеки може да участва – няма изисквания за предварителна музикална подготовка или умения. Достатъчно е само да се спазва единственото, но задължително правило – БЕЗ ДУМИ след започване на музиката!

 

Сайт: www.globalvisioncircle.org

…………….

 

„Срещи с времето“

Интерактивна аудио инсталация

mid_1Дата и час: 20, 21 ноември, 13.00 – 17.00, начало – гардеробната на ДНК

Място: начало – гардеробната на ДНК – пространство за съвременен танц и пърформанс

Адрес: пл. България 1 (в подлеза на НДК срещу фонтаните)

– Маршрут 1:  разходка на маса за двама в НДК / 12 мин. /

– Маршрут 2: ДНК – Ф.Нансен – Г.С. Раковски – Л.Каравелов / 45 мин. /

Екип:

Идея и концепция: Ида Даниел

Текстове: Катя Атанасова, Ида Даниел и неслучайни жители на улиците Г.С. Раковски и Л. Каравелов

Звукова среда: Тодор Стоянов

Гласове: Деница Даринова, Джени Ларсън, Александър Митрев, Петър Мелтев и Нейтън Купър

Срещи с времето” (нова версия) са две аудио-разходки. Съдържанието им разработва по медитативен, аналитичен и личен начин човешкото присъствие в потока на времето. За референтни среди се ползват софийски улици в близост до НДК и тъмен коридор с три огледала до ДНК, в който се влиза с фенер и жилетка. Елате до гардеробната, оставете свой предмет, вземете слушалки и се впуснете в приключение…

Сайт: www.ohpressure.tumblr.com

……………..

БОРХЕСТРИПТИХ

BorhesДата и час: 21.11, 14:30 – 16:00ч.

Място: ДНК – пространство за съвременен танц и пърформанс

Адрес: пл. България 1 (в подлеза на НДК срещу фонтаните)

Представяне от Ясен Василев 

Видео прожекция на английски език

 

Екип:

В ролите: Филип Боафо (Гана), Арън Гарсия (САЩ/Ирландия), Тайрон Рут (Великобритания), Джером Мазет (Франция). Асистент режисьор: Ауеста Зариф (САЩ)
Костюми: Джианлин Чен (Китай)
Оператор: Симон Бетке (Германия)
Режисьор: Ясен Василев (България)

Борхестриптих / 2012 / е вторият текст за театър на Ясен Василев. Стъпва върху три разказа на Борхес, но и върху творчеството и живота на писателя. Четирима изпълнители са четири различни версии на Борхес, превъплъщаващи се в различните му персонажи. В този свят, между библиотека и вселена е поставен знак за равенство, а пространствата и техните обитатели са изцяло изградени от цитати. Режисирано от автора в Swatch Art Peace Hotel, Шанхай, Китай, в края на октомври 2014. Всяка от шестте сцени на пиесата се изпълнява на един от шестте етажа в историческата сграда в центъра на града.

Сайт: https://yassenvasilev.wordpress.com/2015/01/01/borgestriptych/

…………………..

 

„Петото измерение на културните политики“

Open space модул с Биляна Тануровска

IMG_9444 copy

Дата и час: 20 ноември 2015, ДНК

Място: ДНК – пространство за съвременен танц и пърформанс

Адрес: пл. България 1 (в подлеза на НДК срещу фонтаните)

 

 

Програма:

– Първа част 13.00 – 15.00

– Кафе пауза 15.00 – 15.30

– Втора част 15.30 – 17.00

 

Срещата е насочена към артисти и културни оператори от сферата на всички

съвременните изкуства. Как да подходим творчески, без да ставаме „жертви“, в

хронично тежката ситуация на изкуствата в България? Какви са възможностите за

различен подход? Как да преодолеем инерцията и как да визуализираме и

изградим по-достойно бъдеще?

 

Open space е съвременна форма на работна среща и дискусии по групи, в

която темите се предлагат и разработват в игрова и диалогична атмосфера от

самите участници. Елате с горещите си теми, които не търпят отлагане!

Модулът ще бъде воден от мениджър с богат регионален и международен

опит – Биляна Тануровска / Номад Денс Академи, Македония /

……..

ФЕЙСБУК КРИТИЦИ: Експериментален уъркпош по онлайн театрална критика

Какви са възможностите на социалните мрежи за театрална критика и журналистика? Как могат да се ползват специфичните им качества, за да се постига по-широк, но и не по-малко задълбочен отзвук от събитията в съвременните изпълнителски изкуства? В дните на V АСТ Фестивал за свободен театър уъркшопът „Фейсбук критици“ ще експериментира с функцията на критика като „мулти-медиограф“. Един проект по идея на театралния и танцов критик и изследовател Ангелина Георгиева, в който студенти от II курс „Театрознание и театрален мениджмънт“ към НАТФИЗ ще отразяват фестивалната програма, изследвайки възможностите на кратки форми за онлайн театрална критика и как се „пише“ с различни медии – текст, видео и аудио. Следете „Фейсбук критици“ на Фейсбук критици.

С благодарности към Катедра „Театрознание“ на НАТФИЗ „Кр. Сарафов“.